Norge Sverige Danmark Valuta: SEK
Kontakta oss Infocenter
Klarna Faktura
ResursBank
Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.
Villkor

Priser

Alla produktpriser är inkl. moms. Våra inköpspriser varierar ständigt inte minst på grund av valutavariationerna på marknaden. SPARMAX strävar att hela tiden hålla så lågt pris som möjligt till våra kunder, och priset på vår hemsida www.sparmax.se är alltid det som gäller. Självklart så står SPARMAX för alla prishöjningar som sker efter ett avtal/köp. Du som kund skall alltid känna dig säker med ett köp från SPARMAX och du får alltid det avtalade priset.

Regnskapstall

Betalningsmetoder

Hos oss väljer du själv hur du vill betala dina inköp. Vi kräver ingen utbetalning i förskott av order, men betalning måste vara oss tillhanda innan vi skickar/lämnar ut produkten från vår butik/lager.

De flesta väljer att betala med online banking/insättning eller med Visa/MasterCard. Välj vad som passar dig bäst!


* Online banking/insättningar
När du väljer online banking/insättning får du en e-faktura med all nödvändig betalningsinformation. Tänk på att betalningen måste vara oss tillhanda (registrerad på SPARMAX konto) innan vi skickar/lämnar ut varan. Vid avhämtning i butik kan du betala med VISA/Mastercard eller kontant (Jämna pengar då vi har begränsad växelkassa). Självklart debiterar SPARMAX ingen faktura avgift!

* Visa/Mastercard
Du kan välja att betala med Visa/MasterCard i vår online butik. Du kan enkelt kontrollera vid varje enskild produkt i vår online butik.

* Delbetalning
Hos Sparmax.se kan du delbetala din vara på upp till 36 månader räntefritt! Vi samarbetar med företaget Resurs Bank.

* Betala genom hämtning
Om du väljer att hämta varan själv i vår butik (butikssortimentet) så kan du betala med VISA/Mastercard eller kontant.

Läs mer om de olika betalningsmetoder här

Leverans

Vi kontaktar dig alltid innan vi kommer hem till dig med dina produkter. Därför behöver vi ditt telefonnummer och Email adress. Ange därför alltid ett telefonnummer och Email adress så att vi kan få kontakt med dig före leverans och säkerställa att du som kund får den bästa servicen. Du kommer att få information i god tid om leverans (spårningsnummer) så att du kan följa din vara under hela transporten. Detta underlättar när du skall anlita hantverkare, ett tips är att boka hjälp i god tid!

SPARMAX strävar efter att alltid ha så god lagerkapacitet som möjligt så matt du som kund alltid skall känna dig säker på våra leveranser/transporter. Dock har vi av erfarenhet lärt oss att allting inte alltid går som det ska och våra leveranstider som står på hemsidan måste ses som vägledande. LEDTID betyder beräknad ankomst samt färdig för leverans vårt lager. Sedan måste du beräkna c:a en arbetsvecka tills varan kan vara dig tillhanda (Sverige). Vi försöker hela tiden sträva efter att du som kund skall få det bästa priset både på våra produkter som själva transporten, därför händer det att vi grupperar leveranserna från mer än en kund tillsammans och skickar ut hela bilar från vårt lager. Följ din leverans via Kundcenter på vår hemsida www.sparmax.se.

Vi strävar efter att alltid kunna bemöta dig som kund och dina önskade leveransdatum, bara vi har varan i lager vid ordertillfället.

Du som kund kan dock alltid ändra ditt begärda leveransdatum genom Kundcenter eller genom att skicka ett mail till oss via kontaktformulär. Leveransdatum är att betrakta som vägledande och vi gör inga garantier för att artikeln levereras exakt på detta datum men vår målsättning är att detta skall ske.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar i avtalsvillkoren om det förekommit skriv- eller stav fel av betydande art från SPARMX sida utan undantag om kunden görs medveten om detta i god tid före felet upptäcktes.

Transport skador och försäkringar

Du som kund skall alltid känna dig säker så självklart ingår transportförsäkring i alla våra leveranser. Om det osannolika skulle inträffa att en transportskada skulle uppstå på väg hem till dig är vi naturligtvis fullt försäkrade och levererar en ny produkt/del så snart som möjligt.

Du måste dock alltid kontrollera varan och förpackningen vid mottagandet, och kolla om det är skador på emballage eller produkten. Om synliga skador upptäcks måste detta anmälas direkt vid leverans till vår transport partner, detta för att försäkringen skall gälla. Om objektet är skadat under transporten måste du som kund ta hand om emballage och produkt/produkter.

Skadan måste rapporteras skriftligen med bilder till oss (via Kundcenter) senast inom 10 dagar efter mottagandet.

Installation/montering

Vi rekommenderar alltid användandet av godkända VVS installatörer och elektriker för installation av våra produkter.

När du använder en auktoriserad tekniker för monteringen får du en garanti på att produkten är korrekt monterad och dina rättigheter tas om hand vid ett eventuellt fel. Produkten bör och ska placeras så att den är lätt åtkomlig för vatten och elektriska komponenter.

Vi förbehåller oss rätten att vägra service vid oåtkomlig/blockerad installation.

Retur

Om du inte är nöjd med dina varor, av andra skäl än fel i varan, kan du returnera dessa inom 30 dagar mot erläggande av returfrakten. Kontakta så mailar vi dig returfraktsedel. Varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick och i dess original förpackning.

Varan och kartong ska vara i sånt skick att vi kan sälja den igen.. Om varorna är använda eller ej i originalförpackning godkänns inte returen. Samma villkor gäller även vid återköp på grund av skadat gods.

Så fort vi granskat returpaketet och det är utan anmärkning sker återbetalning senast inom 30 dagar. Eventuella skador på varan leder till avdrag på återbetalningen (läs stycket ovan).

Returer gäller inte duschar som har varit monterade eller i de fall montering har påbörjats.

Reklamation

Fel kan uppstå ! Dock bör du som kund alltid kontrollera om felet uppstått efter mottagandet av varan från SPARMAX innan inrapportering sker. Om kund kan visa att produkt inte fungerat/fungerar såsom SPARMAX beskrivit den skall kunden alltid rapportera detta till Kundcenter så SPARMAX kan vidta åtgärder/avhjälpa kunden.

Reklamation måste vara SPARMAX tillhanda inom skälig tid från det att han/hon upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Fel som uppkommit pga. montering/anslutning av produkten innefattas ej av garantin/reklamationsrätten.

Alla brister eller fel som ses som ett fabrikationsfel inom garantitiden skall omedelbart rapporteras av kunden till Kundcenter.

Hjälp från SPARMAX

SPARMAX strävar alltid efter att hjälpa dig som kund, och vidta åtgärder så fort det är möjligt för att rätta till ett fel. Om kund dock på eget initiativ vidtar åtgärder utan SPARMAX godkännande står kund själv för den uppkomna utgiften.

Ångerrätt

Hos SparMax har du alltid 30 dagars öppet köp. Dock med undantag av Spabad för utomhusbruk / Grillstugor / Lustpaviljonger och Badtunnor, då dessa är specialbeställningar med direktleverans. Här gäller naturligtvis normal ångerrätt enligt konsumentverket, men endast vid köp av privatkonsument. Varan skall vara i väsentligen oförändrat skick och i orginalförpackning. Om du har använt en vara eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt kan SparMax kräva ersättning för varans värdeminskning.

Vid retur med hänvisning till ångerrätten, är du skyldig att betala returfrakten. Varan skall returneras inom 14 dagar. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan. Men tänk på att du ansvarar för varan tills den når säljaren, alltså även under transporten.

Extraordinära villkor

SPARMAX ansvarar inte för indirekta förluster till följd av fel på produkten såvida inte förlusten var vållad av grov oaktsamhet eller avsiktlig försummelse från SPARMAX sida.

Kunden/konsumentens villkor kan aldrig avtalas sämre än de som är angivna i konsumentköplagen.

Försäljning / Kredit

SPARMAX säljer enbart till företag och kommunala/statliga institutioner på kredit. Kreditbedömning görs från fall till fall innan varan levereras av SPARMAX.

Ändringar i villkoren

SPARMAX förbehåller sig rätten att ändra de nuvarande villkoren till följd av ändringar i lagstiftningen.

Force majeure

Är SPARMAX förhindrad att leverera eller företa omfattande omtransporter som blir orimligt betungande till följd av konflikt eller andra omständigheter som parterna inte kan råda över såsom brand, krig, mobilisering eller oförutsedda militära åtgärder av liknande omfattning, rekvisition, beslag, valuta begränsningar, uppror och ras, brist på transportmedel, begränsning av utbudet av drivkraft samt fel i eller förseningar av leveranser från leverantörer eller tillverkare till följd av sådana omständigheter som beskrivs i denna punkt, är SPARMAX undantagna för allt annat ansvar än reklamation och kreditera kund inköpspriset.

Allmänna

De här angivna villkoren reglerar kunds och SPARMAX ansvar samt användning av varor och tjänster som tillhandahålls av SPARMAX. Dessa villkor tillämpas på all försäljning från SPARMAX så länge inget annat avtalats skriftligen

SPARMAX förbehåller sig rätten för eventuella tryck eller skrivfel.

När det gäller våra trycksaker och/eller annonser reserverar vi oss för eventuella tryck och skrivfel.

Giltigheten för alla erbjudanden gäller om inte annat skrivs 45 dagar från distribution/tryck.







Betalning med VISA/MasterCard
Sikker betaling med Dibs Om du redan har ett VISA/Mastercard-kort kan du använda det som ett normalt kreditkort.

Säkerhet när du använder kort
När du handlar/köper en vara av oss på nätet bearbetas våra EV SSL-krypterade sidor av Dibs betalningsprocess, som är en säker online betalninsg lösning för Visa och MasterCard/Eurocard. Med Dibs har du samma garantier och samma säkerhet som i den fysiska världen. Det finns ingen lagring av kortnummer i onlinebutiken. Allt sker online, med direkta tillstånd av köpare och säljare. Inköp och utcheckning skyddas med EV SSL och alla personuppgifter och kortinformationer krypteras.

Av säkerhetsskäl lagrar vi i butiken inte ditt kreditkortsnummer. Säkerhet är något som vi tar på största allvar och vi har därför genomfört EV SSL-kryptering på vår hemsida att förhindra att dina uppgifter kan hamna i fel händer.

Kort som accepteras:
När du köper via Internet, kan du betala med VISA eller MasterCard/EuroCard..

Delbetalning:
Sparmax kortetHandlar du för 1000 kr eller mer har du möjlighet att Delbetala med Sparmax-kortet. Det är lätt och du ansöker om Sparmax-kortet direkt i din butik eller i köpprocessen på sparmax.se. Nästa gång du handlar behöver du bara dra ditt Sparmax-kort. Enkelt. Du kan dela upp din betalning och betala i din egen takt, välj mellan 4 olika delbetalningsalternativ. Vi erbjuder delbetalning upp till 40 mån.

Är du osäker på om din ansökan går igenom? Då kan du enkelt ansöka online och få svar inom några sekunder! Klicka här för att komma till Resurs Banks ansökan online!

Allmänna villkor (öppnas i ett nytt fönster)
Särskilda villkor (öppnas i ett nytt fönster)

Fördelar med Sparmax-kortet läs mer här

Betalning genom girering (bank):
* Betalning med: online bank eller Giro.
- OBSERVERA! Kom ihåg att lägga till namnet på den person som registrerades på ordern. Dessutom måste du meddela det nummer som anges i orderbekräftelsen. Detta för att undvika förseningar i leveransen.
- Inget betalninsg ID-nummer.
- Utestående belopp betalas bara före leverans eller hämtar.

Betalning till konto:
SparMax
Nordea Plussgirokonto 54211-8 (endast SEK, Svenska kronor)

Faktura per post:
Vill du få en påminnelse om e-faktura via post, kan du kontakta oss per telefon eller e-post (Glöm inte att ange ditt ordernummer). Vid fakturering per post, tillkommer an faktureringsavgift på 30,- för att täcka våra extra utgifter i samband med detta.







Sverige:

Vi levererar alla order via vår samarbetspartner AGILITY AB i Helsingborg till din tomtgräns när det gäller villa/radhus, när det gäller hyrefastighet till fastighetens entredörr. Någon bärhjälp ingår inte i priset. Önskas bärhjälp tillkommer extra kostnad.
Leveranstid:
Detta varierar från produkt till produkt, se produktbeskrivning för varje modell.
Fraktkostnader blir belastat kunden i förhållande till gällande priser:
Frakt priserna varierar från produkt till produkt, och som anges i beställningsformuläret för varje produkt på vår hemsida. Läs mer här.

Alla beloppen är i SEK (Svenska kronor) och inkl. moms.



Till början

Copyright © SparMax AS, www.sparmax.se / www.sparmax.no / www.sparmax.dk ägs, administreras och hanteras av Sparmax AS
• Kundtjänst Sverige Tlf.: 042-222080 (se våra öppettider här)

VISA og Verified by VISA Mastercard og Mastercard Securecode Klarna Faktura

Valid XHTML 1.0 Transitional