• check

    Massor för pengarna

  • check

    10 års garanti

  • check

    365 dagars öppet köp

  • check

    Snabb leverans

Infocenter

Frakt och leverans

Vi levererar i hela landet hem till dig fraktfritt!


PostnordVi levererar alla order via vår samarbetspartner PostNord (0771-33 33 10) hem till din tomtgräns när det gäller villa/radhus, när det gäller hyresfastighet till fastighetens entrédörr (framkomlig väg för lastbil). Någon bärhjälp kan vi tyvärr INTE erbjuda.

 

Leveranstid: Detta varierar och beror på var i landet du bor, normalt 5-8 arbetsdagar.

Eventuell retur skal alltid vara i orginalförpackning.

Alla beloppen är i SEK (Svenska kronor) och inkl. moms.

 


Leverans

PostNord kontaktar dig med ett sms alltid innan de kommer hem till dig med dina produkter.  Därför behöver vi ditt telefonnummer och emailadress. Ange därför alltid ett telefonnummer och email adress så att vi kan få kontakt med dig före leverans och säkerställa att du som kund får den bästa servicen. Du kommer att få information i god tid om leverans (spårningsnummer) så att du kan följa din vara under hela transporten. Detta underlättar när du skall anlita hantverkare, ett tips är att boka hantverkare efter du mottagit din vara!

SpaMax strävar efter att alltid ha så god lagerkapacitet som möjligt så att du som kund alltid skall känna dig säker på våra leveranser/transporter. Dock har vi av erfarenhet lärt oss att allting inte alltid går som det ska och våra leveranstider som står på hemsidan måste ses som vägledande. LEDTID betyder beräknad ankomst samt färdig för leverans från vårt lager. Sedan måste du beräkna c:a en arbetsvecka tills varan kan vara dig tillhanda (Sverige). Vi försöker hela tiden sträva efter att du som kund skall få det bästa priset både på våra produkter som själva transporten, därför händer det att vi grupperar leveranserna från mer än en kund tillsammans och skickar ut hela bilar från vårt lager. Följ din leverans via "Min sida" på vår hemsida www.sparmax.se.

Vi strävar efter att alltid kunna bemöta dig som kund och dina önskade leveransdatum, bara vi har varan i lager vid ordertillfället.

Du som kund kan dock alltid ändra ditt begärda leveransdatum genom att skicka ett mail till oss via kontaktformulär. Leveransdatum är att betrakta som vägledande och vi ger inga garantier för att artikeln levereras exakt på detta önskade datum, men vår målsättning är att detta skall ske.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar i avtalsvillkoren om det förekommit skriv- eller stavfel av betydande art från SparMax sida utan undantag om kunden görs medveten om detta i god tid före felet upptäcktes.

 

Transportskador och försäkringar

Du som kund skall alltid känna dig säker på att en transportförsäkring ingår i alla våra leveranser. Om det osannolika skulle inträffa att en transportskada skulle uppstå på väg hem till dig, är vi naturligtvis fullt försäkrade och levererar en ny produkt/del så snart som möjligt.

Du måste dock alltid kontrollera varan och förpackningen vid mottagandet, och kolla om det är skador på emballage eller på produkten. Om skador upptäcks måste detta anmälas direkt vid leverans till SparMax, detta för att försäkringen skall gälla. Om objektet är skadat under transporten måste du som kund ta hand om emballage och produkt/produkter för att avvakta vidare instruktioner från SparMax.

Skadan måste rapporteras skriftligen med bilder och med originalemballage till oss senast inom 7 dagar efter mottagandet  för att försäkringen ska gälla.
Skador som anmäls efter 7 dagar godtas ej.