• check

    Massor för pengarna

  • check

    365 dagars öppet köp

  • check

    Snabb leverans

Trustpilot 4.2

Infocenter

Reklamation och garanti

Vår målsättning är att du som kund skall vara 100% nöjd, innan, under och efter ditt köp hos oss.

SparMax sätter produktkvaliteten i främsta rummet. Våra produkter är tillverkade av speciellt utvalda och slitstarka material som tål hög belastning. Skulle du trots detta få problem med en produkt önskar vi att du skriftligt via kundservice/support support@sparmax.se omgående tar kontakt med oss, vi löser problemen.

 

Reklamation

Som konsument har du tre (3) års reklamationsrätt på alla varor du köper på SparMax.se. Genom reklamationsrätten är du säkrad en komplett och oskadd kvalitetsprodukt som ska hålla i minst 3 år av normalt bruk utan att uppvisa några tecken på bristfällig produktion. Förekommer det ett fel på din vara som täcks av reklamationsrätten anmäler du detta till vår kundsupport genom vår supportavdeling; support@sparmax.se. För att din reklamation ska vara giltig är det viktigt att du anmäler fel så fort som möjligt. Reklamationsrätten gäller enbart varor köpt av privatpersoner som använts till privat bruk.

Reklamationsrätten gäller inte skador på produkten som förekommer till följd av bristfälligt underhåll, normalt slitage, självförvållad skadegörelse eller då produkten använts på ett sätt som den inte är beräknat för.

 

Garanti

Vi lämnar hela 10 års garanti på fjäderbrott i alla SparMax sängar och soffor.

 

Prisgaranti

För att du ska känna dig trygg att SparMax alltid garanterar marknadens lägsta priser erbjuder vi lägsta-pris-garanti. Skulle du hitta en identisk produkt hos en svensk återförsäljare som är jämförbar vad gäller storlek, material, färg och fraktpris, återbetalar vi mellanskillnaden till dig i form av ett presentkort.
Anspråk på prisgarantin ska ske senast 30 dagar efter köp och gäller bara en gång per produkt och köpare. Garantin gäller ej prisförändringar på Sparmax hemsida efter köp samt Sparmax varor som säljs via utomstående plattform. Kontakta salj@sparmax.se för att nyttja garantin.


Installation:
- Tillkoppling av elektriska komponenter i våtrum skall ALLTID göras av auktoriserad elektriker/installatör.
- Tillkoppling av varm-och kallvatten slangar rekommenderar vi VVS montör/installatör.

Underhåll:
- Alla våra bubbelbad har en ozongenerator installerad som automatiskt desinficerar rörsystemet. Dock skall man för själva rengöringen använda godkända rengöringsmedel som tar bort oönskade partiklar/smuts som samtidigt inte skadar badets komponenter. SparMax ger reservdelsgaranti på alla elektronik och slitagedelar upp till 2 år från fakturadatum, och sätter därför stor vikt vid att bubbelbadet underhålls och tillvaratas på bästa möjliga sätt.
- SparMax rekommenderar därför att man använder enbart våra egna testade rengöringsprodukter, ABC hygienpaketet. Dessa tar bort alla oönskade partiklar/smuts på ett enkelt och utprovat sätt, som samtidigt inte skadar badets rör, komponenter eller dess egenskaper.
- Undvik därför att använda andra icke utprovade kemikalier som under vissa förhållanden har visat sig skada och korrodera utsatta delar i badet.
- För övriga produkter i sortimentet så som t.ex. olika duschlösningar samt bastun, gäller att produkten omvårdats och underhållits enligt normalt brukligt sätt eller enligt medföljande instruktion.

Generellt för alla produkter:
- Alla garantier utgivna av SparMax AB gäller endast originalkunden, all garanti upphör i och med ägarskifte.
- Garantin gäller inte om produkten har använts i annat sammanhang än för hemmabruk, såvida inget annat anges i produktbeskrivningen.
- Som garantisedel tillämpar vi kundens exemplar av orderbekräftelse eller faktura.